یک راهنمای مختصر در مورد کتابفروشی‌های تهران – از انقلاب تا نمایشگاه کتاب مصلی

اجاره آپارتمان مبله در تهران - اجاره سوئیت در تهران - اجاره روزانه آپارتمان در تهران

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

شهر کتاب

 شهر کتاب مهم‌ترین و شاید تنها فروشگاه زنجیره‌ای کتاب ایران است. فروشگاه مرکزی شهر کتاب در خیابان شریعتی واقع شده. ولی ۴۰ شعبه شهر کتاب دیگر در تهران وجود دارد. تقریباً در همه‌ی شهر کتاب‌ها دست‌تان در انتخاب ژانر و رده‌ی سنی باز است. اگر دنبال کتاب‌های لاتین و وارداتی هم می‌گردید، باید به شهر کتاب‌ سر بزنید. فضای شهر کتاب فرشته و کافه‌ی شهر کتاب الهیه هم توصیه می‌شود.

البته بعضی‌ها فقط برای خرید لوازم هنری و هدیه و اسباب‌بازی و لوازم‌التحریر به شهر کتاب‌ها سر می‌زنند. خیلی هم خوب. هیچ ایرادی ندارد.

فروشگاه مرکزی شهر کتاب کجاست؟ تهران – خیابان شریعتی، بالاتر از استاد مطهری، نبش کوچه‌ی کلاته شماره‌ی ۷۴۳

عکس کتابفروشی شهر کتاب

کتابفروشی نشر چشمه

نشر چشمه یکی از معروف‌ترین نشرهای ایران است. شاید به همین خاطر کتابفروشی نشر چشمه در کریمخان هم پاتوق عده‌ی زیادی از اهالی فرهنگ شده.

با وجود این که کتابفروشی کریمخان نسبتاً کوچک است ولی یکی از بهترین فروشگاه‌های کتاب برای کسانی است که دنبال کتاب‌های روز و ادبیات معاصر ایران می‌گردند.

شعبه‌ی دوم کتابفروشی چشمه اخیراً در مال کوروش افتتاح شده. شعبه‌ی کوروش چشمه خیلی دلگشاتر و مرتب‌تر است. ولی اگر هنوز دلتان هوس فضای کتابفروشی کریم‌خان را بکند، بهتان حق می‌دهیم.

در کتابفروشی چشمه جشن‌ امضاهای زیادی برای کتاب‌های جدید و حتی آلبوم‌های موسیقی  برگزار می‌شود.

شعبه مرکزی نشر چشمه کجاست؟ تهران، خیابان کریم خان زند، نبش خیابان میرزای شیرازی، شماره ۱۰۷

بیشتر بخوانید: کتابفروشی آبی و ۴ پیشنهاد دیدنی دیگر در تهران

عکس نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران

 

کتابفروشی هاشمی

کتابفروشی هاشمی در ضلع جنوبی میدان ولیعصر واقع شده. هاشمی یکی از بهترین‌ کتابفروشی‌های تهران است. اگر دنبال یکی از آن کتابفروشی‌های قدیمی می‌گردید که از کف تا سقف کتاب‌ چیده‌اند، سراغ هاشمی را بگیرید.

قفسه بر روی قفسه چیده شده و البته فروشندگان این کتابفروشی هم به اخلاق خوش و اطلاعات بالا معروفند. به قولی کتاب‌های موجود در کتابفروشی‌شان را عین کف دستشان می‌شناسند.

کتابفروشی هاشمی کجاست؟ تهران پایین تراز میدان ولیعصر مقابل سفارت عراق پلاک ۱۶۸۵

کتابفروشی گیتاشناسی

کتابفروشی گیتاشناسی، اصلی‌ترین مرکز فروش محصولات جغرافیایی در ایران است.  اگر اهل سفر هستید، حتماً نقشه‌ها و راهنماهای سفر موسسه‌ی گیتاشناسی به چشمتان خورده. نقشه‌ی سیستم‌های حمل و نقل و جاده‌‌های کشور را به راحتی می‌توانید در این کتابفروشی پیدا کنید.
گیتاشناسی در نزدیکی پارک دانشجو واقع شده و پیدا کردنش اصلاً کار سختی نیست.

کتابفروشی گیتاشناسی کجاست؟ تهران – خیابان انقلاب ـ جنب پارک دانشجو ـ خیابان رازی ـ خیابان استاد شهریار ـ پلاک ۱۵

عکس کتابفروشی گیتاشناسی

 

کتابفروشی‌های خیابان انقلاب تهران

 خیابان انقلاب قلب کتاب‌فروشی‌های تهران است. هیچ‌جای تهران با این تراکم مغازه‌ی کتاب‌فروشی و بساط کتاب‌فروشی نریخته. تقریباً متر به متر انقلاب به کتاب گره خورده. از کتاب‌های آموزشی، تا ادبیات، مذهبی، هنری تا کتاب‌های تخصصی در حوزه‌ی زبان. انقلاب مرکز خرید و فروش کتاب دست دوم هم هست و اگر دنبال کتاب آنتیک و دست دوم هم می‌گردید حتماً باید به انقلاب سر بزنید.

 در سمت پایین میدان انقلاب کلی مغازه‌ی کتاب‌فروشی وجود دارد که کارشان فروش کتاب‌های ویژ‌ه است.

عکس کتابفروشی‌های خیابان انقلاب تهران

باغ کتاب تهران

مجموعه‌ی باغ کتاب تهران مناسب‌ترین کتاب‌فروشی تهران برای خانواده‌هاست. خیلی راحت می‌توانید به این کتاب‌فروشی بیاید بدون این که بچه‌های کوچک خانواده حوصله‌شان سر برود.

باغ کتاب با لم‌کده‌هایش جای خوبی برای ریلکس کردن است. از طرفی کلی مجسمه و نماد نوستالوژیک وجود دارد که قدیمی‌ترها را یاد خاطرات کارتون‌های بچگی می‌اندازد.

اگر دنبال کتاب خریدن هستید و مجبورید با خودتان چند تا بچه این‌ور و آن‌ور ببرید، هیچ‌جا بهتر از باغ کتاب نیست.

جالب اینجاست که باغ کتاب غیر از سینمای مجهزش یک سالن سینما مخصوص کودکان هم دارد. حتی اتاق مادرِ باغ کتاب‌ هم فراتر از هر سطح توقع شما خواهد بود.

باغ کتاب تهران کجاست؟ میدان ونک، بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی، باغ کتاب ‏تهران

عکس باغ کتاب تهران

نمایشگاه بین‌الملی کتاب تهران

نمایشگاه کتاب تهران در واقع یک کتاب‌فروشی یا حتی یک خیابان پر از کتاب‌فروشی نیست. ولی هر سال عده‌ی زیادی به تهران می‌آیند تا از این نمایشگاه بازدید کنند. نمایشگاهی که در واقع یکجور بساط کتاب‌فروشی بسیار بزرگ است که ده روز در سال برای مردم ایران پهن می‌شود.

کتاب‌فروشی‌ای با ۷۵۰۰۰ متر مربع کجا می‌توانید پیدا کنید؟

اگر دنبال کتاب‌های وارداتی می‌گردید هم هیچ جا به خوبی نمایشگاه کتاب کارتان راه نمی‌اندازد. بسیاری از کتاب‌های زبان اصلی که در نمایشگاه کتاب پیدا می‌شود، برای اولین بار به ایران وارد شده‌اند.

حس گشت و گذار در فضای مصلی و خرید غذاهای فست‌فودی نمایشگاه و جرخ زدن بین سالن‌های مختلف و نقشه‌ی گنج به دست گرفتن، از آن حس‌هاست که آدم دلش همیشه برایش تنگ می‌شود.

نمایشگاه کتاب تهران کجاست؟ تهران – خیابان شهید بهشتی، روبروی خیابان میرعماد، مصلای بزرگ امام خمینی (ره)

 




:: برچسب‌ها: باغ کتاب , باغ کتاب تهران , خرید , فروشگاه کتاب , کتاب , کتابفروشی , مراکز خرید تهران , مرکز خرید , معرفی کتاب ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : عطایی
ت : چهار شنبه 6 شهريور 1398
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی